VP_Sus_main_1920x550.jpg

A tisztaság és környezettudatosság találkozása: fenntartható takarítási megoldásaink

Termékeink elősegítik, hogy ügyfeleink fenntartható módon végezhessék a takarítást

A fenntarthatóság vállalati tevékenységünk lényegi elemét képezi. A takarítási megoldások globális piacvezetőjeként vállalatunk többet kíván nyújtani csupán a területek és felületek higiénikus tisztaságát biztosító termékeknél. Fontos, hogy a termékek bolygónk egészségéhez is hozzájáruljanak.

Ez a megközelítés mindig is központi szerepet játszott a professzionális és fogyasztói divíziók termékeinek és rendszereinek fejlesztésekor. A családi tulajdonban lévő Freudenberg Csoport tagjaként a környezeti és társadalmi felelősségvállalás irányadó elveinket tekintve kiemelten fontos szerepet játszik.

A Freudenberg – és ebből következően a Vileda Professional – hosszú éveken át jelentős erőforrásokat és energiát fordított az anyagok, a hulladékok, az energia, az emisszió és a víz felelősségteljes kezelésére az üzleti tevékenysége szerinti országokban, illetve közösségekben. Vállalatunkon belül tett erőfeszítéseink kiváló ökológiai profilú, fenntartható takarítási megoldásokat eredményeznek, melyek egyben ügyfeleink javát is szolgálják.

Fenntartható takarítási megoldásaink változásokat hoznak

Fenntartható takarítási megoldásaink jelentik az érintkezési pontot ügyfeleinkkel, emellett bennük gyökerezik az, ahogy a fenntarthatóság kérdését megközelítjük. A Vileda Professional termékeinek felhasználói az első osztályú tisztítási teljesítmény, a baktérium-/víruseltávolítás, az intuitív kezelhetőség és az ergonómia előnyeit élvezhetik, és ezeken a területeken semmiféle kompromisszumot nem fogadnak el. Célunk még inkább meggyőzni ügyfeleinket, hogy fenntartható takarítási megoldásaink gyártása, használata és ártalmatlanítása a lehető legkisebb hatással van a környezetre és a globális erőforrásokra a termék teljes életciklusa alatt.

Ezért olyan fenntartható takarítási megoldásokat kínálunk, amelyek minimális ökológiai terméklábnyommal rendelkeznek, miközben csökkentik a használatukhoz szükséges erőforrások mennyiségét (a termék ökológiai kéznyoma).

A pair of bare feet standing on grass and one hand grabbing the grass to illustrate the impact of sustainable cleaning solutions on the environment.

Kis ökológiai lábnyom és nagy kéznyom

A Freudenbergnél két dimenzió szintjén mérjük termékeink fenntarthatóságát: vizsgáljuk az ökológiai takarítóeszközeink és rendszereink lábnyomából és kéznyomából származó közvetlen hozzájárulásunkat.

Bare feet standing on green and wealthy grass to symbolize the minimization of the ecological footprint.

A lábnyom a nyersanyagok vonatkozásában, illetve a termékek gyártása, szállítása és ártalmatlanítása/újrafeldolgozása során felhasznált erőforrásokkal kapcsolatos és a lehető legkisebbnek kell lennie. Az ökológiai lábnyomot például úgy csökkentjük a lehető legkisebbre, hogy újrahasznosított anyagokat használunk az olyan termékeinkhez, mint az Origo 2 takarítókocsi-rendszer, amely az újrahasznosított anyagok tekintetében PSV (Plastica Seconda Vita) tanúsítvánnyal rendelkezik. Törekvésünk megmutatkozik továbbá abban is, hogy számos termékünk – így a Swep padlótisztítási rendszer is – Nordic Swan ökocímkével rendelkezik.

A hand grabbing green grass to illustrate the impact of sustainable cleaning solutions on the product handprint.

A kéznyom a termékeink napi használata során szükséges erőforrásokkal kapcsolatos: ebben az esetben a cél az, hogy csökkentsük a vegyszer- és vízfelhasználást és maximálisra növeljük a termék élettartamát. Az ergonomikus kialakítás szintén hozzájárul a kéznyomhoz. Nagyszerű példa az első osztályú Swep előkészítéses padlótisztítási rendszerünk, amely az összes felsorolt tényezőt magában foglalja: használata során kevesebb vegyszer és víz szükséges, emellett kimagasló ergonómiai tulajdonságok, valamint mosás tekintetében extrém tartósság jellemzi. 

Folyamatos fenntarthatóságra törekvés, ahogy a világ halad a jövő felé

Earth shaped leaf logo to illustrate the impact of sustainable cleaning solutions on the sustainability cycle.

A fenntarthatósági törekvések értékelésekor természetesen a vállalatok ökológiai lábnyoma a leginformatívabb tényező. A kéznyom kevésbé szembetűnő, ugyanakkor hatása a fenntarthatósági ciklus egészét tekintve jelentős, ezért mindig is figyelmünk középpontjában állt. Termékeink tervezésekor mindkét dimenziót – lábnyomot és kéznyomot – figyelembe vesszük, ezáltal jelentős értéket hozunk létre az egyes termékek teljes élettartamára vonatkozóan, emellett fenntartható takarítási megoldásokat kínálunk. Meggyőződésünk, hogy ez a körkörös gondolkodás és üzleti működés jelenti a jövőbe vezető utat.

Folyamatosan kutatjuk, hogyan fejleszthetjük termékeink teljes életciklusát. Számos kísérleti projektet indítunk belső folyamataink fejlesztése érdekében, emellett együttműködést alakítottunk ki az ágazat vezető vállalataival annak érdekében, hogy a lehető legtöbb értéket nyerhessük ki használatban lévő erőforrásainkból, valamint azok élettartamának végén.

Mert szeretjük, ha mindenütt tisztaság vesz körül minket

The heart-shaped “Love It Clean” label which highlights the most sustainable product choices.

Kínálatunk legfenntarthatóbb termékeit a „Love it Clean“ (Szeresd a tisztaságot!) címkével jelöljük meg. A címke jelzi ügyfeleink számára a hulladék csökkentésére irányuló törekvéseinket, valamint elkötelezettségünket az újrahasznosítás és a biztonság fokozása iránt.

Gazdaságunk fenntarthatóvá tétele nem a véletlen műve, hanem tetteink közvetlen következménye – vállalatként és vásárlóként egyaránt. Fenntartható takarítási megoldásaink elősegítik a hulladék mennyiségének csökkentését, miközben kiváló teljesítményt biztosítanak. Az elmúlt években folyamatosan növeltük az újrahasznosított műanyagok felhasználását. Szinte az összes műanyag csomagolásunk újrahasznosítható. Ugyanakkor kötelességünk folyamatosan fejlődni és lépéseket tenni azokon a területeken, ahol változásokat érhetünk el. Ezért hoztuk létre a vállalaton belül és azon kívül is a „Love it Clean“ (Szeresd a tisztaságot!) elnevezésű fenntarthatósági kezdeményezésünket.

Kezdeményezésünk keretében a Freudenberg Home and Cleaning Solutions 2025-ig ambiciózus célokat tűzött ki a fenntarthatóságot illetően.

Büszkén jelentjük be, hogy aláírtuk az Ellen MacArthur Alapítvány Új Műanyag-gazdálkodási Globális Kötelezettségvállalását (New Plastics Economy Global Commitment). Ennek megfelelően vállaljuk, hogy:

  • 2025-ig globális szinten elvégezzük valamennyi termékünk felülvizsgálatát, és kiiktatjuk a problémás vagy szükségtelen csomagolásokat.
  • törekszünk arra, hogy 2025-ig valamennyi csomagolásunk 100%-ban újrahasznosítható, újrafelhasználható vagy komposztálható legyen.
  • 2025-re valamennyi csomagolás tekintetében elérjük az 50%-os, illetve a műanyag csomagolóanyagok tekintetében a 25%-os újrahasznosítottanyag-tartalmat.
  • szilárd műanyag termékeink jelenleg 46 százalékos újrahasznosítottanyag-tartalmát 2025-re 50 százalékra növeljük.
  • megvizsgáljuk annak lehetőségét, hogy hogyan tudunk még szélesebb körben áttérni az egyszer használatos konténerekről a többször használatos konténerekre a raktárakban, az üzemi logisztika, illetve a B2B-szállítás területén.

Fenntartható takarítási megoldásaink röviden

Ügyfeleink szerte a világon megbíznak első osztályú takarítási megoldásainkban, melyek középpontjában egyértelműen a termékek ökológiai lábnyomának minimálisra csökkentése (gyártás + hulladék), valamint a használatukhoz szükséges erőforrások mennyiségének csökkentése áll („kéznyom” modell).

Image of interesting facts and numbers to proof the ecological impact of sustainable cleaning solutions.